יום שישי, 21 בנובמבר 2014

אינטרלקן - Interlaken

אחרי חודשיים – חוזרים לעדכן!

הפוסטים האחרונים היו קצת מבולבלים מבחינת סדר כרונולוגי, אז אני עושה מה שכל שוויצרי היה עושה וזה – לעשות סדר.

אני חוזר קצת אחורה לסוף הטיול בהולנד...

אחרי החופשה הנהדרת שהייתה לנו בהולנד, חזרנו הביתה והחלטנו שצריך קצת לנוח לפני הטיול הבא, אז 36 שעות הספיקו וכבר נסענו לאינטרלקן (Interlaken).

באותו יום קיצי, הבנו שמשהו השתנה ואין איך להחזיר את הגלגל לאחור.
מה שהבנו זה שלכל טיול שאליו נצא לכמה ימים, קטגוריות Compact, Economic ואפילו Mid-Size של החברות להשכרת רכבים כבר לא טובות לנו. מעכשיו – רק סטיישן בבקשה :-)
לכאורה, לטיול של ארבעה ימים  וולקסווגן גולף אמור להיות מספיק מרווח, אבל מסתבר שמזוודה אחת גדולה, 2 שקיות אוכל גדושות, 2 כיסאות בטיחות (כולל ילדות), תיק ילדים (חיתולים וכו'), מנשא ילדים, לול קמפינג, מזרן ללול קמפינג ו-2 הורים יוצרים לכל הנוכחים תחושה של קופסת סרדינים גרמנית עם מזגן.

למרות שאני קצת מתלונן פה, אין לי שום סיבה לעשות זאת כי יום לפני הטיול היינו במצב חמור בהרבה.
לא ארחיב יותר מדי למה, איך ומי, אבל אני יכול להעיד שהמשפטYou get what you pay for מאוד נכון בכל הנוגע להשכרת רכבים.
אם מישהו מציע לך רכב ב-50 פרנק ליום, כולל ביטוחים ונהג נוסף, כנראה שהוא יביא לך פיג'ו 306 - רכב שגודלו בערך חצי מהגולף.

אל הטיול יצאנו כשבאמתחתנו קובץ אקסל שחן הכינה אשר הכיל את רשימת האטרקציות, המיקום המדויק שלהן במפה, המרחק מהדירה ששכרנו דרך אתר Airbnb (מומלץ בחום) וזמן הנסיעה הצפוי לנו לכל מקום.
כצפוי, הנוף לאורך הדרך היה מדהים - הרים, אגמים, מפלים. תמצית שוויץ.

בדרך למקום הלינה, עצרנו במלון מרשים שבקרבתו יש מסלול טיולים נהדר שבמהלכו הולכים מאחורי מפל, מעל נחל ואם רוצים - יורדים ברכבת קטנה אל האגם.

המסלול לא קשה מדי והוא מאוד מהנה, ואפילו בדרך נתתי לאילה קצת חופש כדי שתוכל לטייל קצת לבד.

את מקום הלינה חן בחרה בגלל שתי סיבות – המחיר וההמלצות של מבקרים קודמים.
לשמחתינו הבחירה הייתה מצוינת.
הגענו לדירה עתיקה (כזו שבאמת עדיין אסור להוריד את המים באסלה אחרי השעה 22:00), שממוקמת ליד בית עוד יותר עתיק, דיר עזים ונוף מדהים של ירוק לכל כיוון.

מיד אחרי ארוחת הבוקר, נסענו לשמורת הטבע Aareschlucht שבה טיילנו לאורך ערוץ נחל שנוצר בדרך הטבע לאורך אלפי שנים.
בשל הקרבה לקרחון סמוך היינו צריכים לבוא מצויידים, אז פרטי הלבוש כללו מעילי צמר וכיסויי אוזניים.
טיול נחמד. לא חובה.

משם המשכנו ל-Trümmelbachfäll כדי להנות, עפ"י ההמלצות, מנסיעה ברכבת וטיול בין מפלים שנופלים ברעש גדול בתוך ההר.
להפתעתנו, ישנה מגבלת גיל (מעל גיל 3) ולכן חן נשלחה בשם המשפחה להנות מהחוויה.
אני נשארתי עם הבנות לאכול בננה ובראוני (במחיר מופקע).
עוצרים לפיקניק בחיק הטבע

לא יודע (זו תשובתי לכל מי ששואל למה הדגל התנוסס שם בגאון)

אוגרים כוחות לפני שממשיכים

היום המדהים עשה לנו חשק לראות את הנופים מגובה רב, אז המשכנו לרכבל שעלה לעיירה Mürren על הרכס הסמוך.

מגרש הטניס הגבוה בעולם

התחנה הסופית של הרכבל נמצא על פסגת ההר Piz Gloria שבו צולם אחד הסרטים של ג'יימס בונד - (On Her Majesty`s Secret Service (1969.
לשמחתנו, בדיוק באותו יום היה הפנינג של תושבי האיזור שבו ילדים השתתפו בטריאתלון שיועד במיוחד בשבילם.

משחקים - http://youtu.be/SutveyRRMdw

באותה הזדמנות הרגנו 3 ציפורים במכה אחת – הפנינג ומשחקים, נוף מדהים וארוחת "אכול כפי יכולתך" במסעדה שצופה אל הנוף.

עובדי המסעדה לא ידעו מה יפול עליהם כשמשפחת ארליך תקבל אישור להאכיל את רעות כשהתשלום הוא רק עליי ועל חן (40 פרנק לכל אחד).
בכל פעם שניגשנו שוב אל האיש שעמד ליד המנגל, הוא נדהם יותר ויותר מהכמות האדירה שהמשפחה הזאת אוכלת. בואו נאמר שהמסעדה לא הרוויחה הרבה מהעסקה שלנו...

תכין עוד. אני כבר בא לקחת :-)

את היום סיימנו עם חדשות עצובות מאוד מישראל - סבא אלי האהוב נפטר (סבא של חן).
מיד התחלנו לבדוק איך חן מגיעה לארץ ללוויה, ומצאנו טיסה שיוצאת למחרת שיוצאת מוקדם בבוקר.
אחרי התלבטויות רבות, החלטנו להישאר לישון בדירה ופשוט להעביר את הבנות לאוטו באמצע הלילה בדרך לשדה התעופה.

אחרי שנפרדנו בשדה התעופה, לקחתי את רעות וחזרתי לדירה להמשך הטיול...

במהלך הנסיעה הגעתי להחלטה – זה הזמן לגמול את רעות ממוצץ.
כדי שהדבר לא ייעשה בהפתעה, רעות ואני דיברנו על טקס הפרידה מהמוצץ, אותו תכננו לתלות על עץ העצים שממוקם בעיירה Thun ליד האגם.
כשהגענו, הלכנו לטייל ולהשתולל בפארק המקסים שהיה בסמוך לאגם. שם הספקנו לראות קשת בענן, אוניית קיטור וזוג שוויצרי מתחתן.

כשכבר היינו בדרך חזרה לדירה, רעות הזכירה לי שצריך לתלות את המוצץ על עץ המוצצים, אז בגלל שלא היה לי חבל/חוט/תיל, אילתרתי משהו מעלים ירוקים.
חזרנו לאגם ושם, אל מול הנוף, ביקשתי מרעות שתגיד מילות פרידה מהמוצץ בזמן שהיא תולה אותו על העץ.
רעות נפרדת מהמוצץ - http://youtu.be/tMA-OEveEE0

את הלילה העברנו ביחד, כשאני מסביר לה איך אנשים גדולים (כמוה) נרדמים.

הצלחה מסחררת!!!

ביום שלמחרת נסענו הביתה, לא לפני שעצרנו בפארק מדהים שבו טיילנו ברגל, שטנו באגם, אכלנו צ'יפס, שיחקנו בגן המשחקים וקיבלנו סוכריה ממישהי זרה.

חזרנו הביתה עייפים אך מאושרים...